Cellactiv - Pokonaj cellulit Naturalny preparat Jędrna skóra bez drogich zabiegów

Dieta antycellulitowa – co jeść, aby pozbyć się cellulitu?

naturalny sposób walki z cellulitemNieestetyczna różowa skórka pomarańczowa to zmora wielu kobiet, wprawiająca je w kompleksy.

Cellulit jest przypadłością, która zdecydowanie częściej dotyka kobiety niż mężczyzn i zazwyczaj lokalizuje się na udach, pośladkach, a czasem na brzuchu.

Walka z nim musi być złożona, więc oprócz ćwiczeń i odpowiedniej dawki ruchu ważna jest dieta antycellulitowa, która usprawnia metabolizm, eliminując jednocześnie te czynniki, które są prawdziwą pożywką dla pomarańczowej skórki na ciele.

Czy dieta antycellulitowa jest skuteczna?

Wiele osób na samo słowo „dieta” wzdryga się z niechęcią, przywołując w głowie niepowodzenia czy wątpliwy smak serwowanych potraw. Dieta antycellulitowa jest zdecydowanie inna – smaczna i pożywna. W zasadzie polega na zmianie dotychczasowych nawyków żywieniowych, ograniczeniu niektórych składników i zwiększeniu ilości, np. warzyw.

Ponieważ dieta antycellulitowa uderza bezpośrednio w problem poprzez jednoczesne wykluczenie czynników powodujących cellulit jest całkowicie skuteczna, bezpieczna i łagodna dla naszego podniebienia. Dodatkowym plusem jest to, że podczas jej stosowania możliwy jest również spadek wagi, który wpływa na pojawienie się pomarańczowej skórki.

Co zawiera dieta antycellulitowa?

błonnik na cellulitDieta na cellulit przede wszystkim powinna być bogata w witaminę C, która wspomaga prawidłową gospodarkę wodną, a tym samym oczyszcza i pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.

Drugim koronnym składnikiem jest błonnik usprawniający nasze jelita i wspomagający detoksykację.

Ważnymi produktami w diecie są owoce i warzywa, a także kiełki zbóż oraz jajka i białe mięso.

Ryby, rośliny strączkowe, orzechy i oleje roślinne także stanowią część prawidłowo skomponowanego menu. Naturalnie nie można pominąć wody mineralnej o niskiej zawartości sodu oraz zielonej herbaty.

Warzywa i owoce w diecie antycellulitowej

Ponieważ cellulit najczęściej atakuje kobiety zacznijmy od zrównoważenia poziomu estrogenów, które są jednymi z głównych winowajców pojawienia się problemu. Sięgając po brokuły, kalafior, kapustę oraz brukselkę, a także po siemię lniane dostarczymy organizmowi fitoestrogenów, które – dzięki modulatorowi hormonów w postaci lignany – obniżą poziom estrogenów.

warzywa na cellulitZatrzymanie wody w organizmie sprzyja pojawieniu się cellulitu. Wybierając warzywa i owoce o działaniu moczopędnym ten problem zostanie także wyeliminowany. Tym samym w diecie powinny znaleźć się: korzeń pietruszki, seler, koper, szparagi oraz arbuz i żurawina. Z powodzeniem można także włączyć truskawki oraz czereśnie. Nie można także zapominać o właściwym nawodnieniu organizmu.

Regulacja gospodarki wodnej to szalenie istotna kwestia, dlatego koniecznie należy uzupełnić działanie w tym zakresie o produkty bogate w potas. Na tej liście znajdują się więc: banany, ziemniaki i pomidory.

fasola na celulitDoceńmy także buraki zawierające cenny lipoken, dzięki któremu wspomagają krążenie i naczynia krwionośne. Poza tym buraki doskonale wpływają na wygląd i kondycję skóry, są bogate w potas, witaminę C oraz w witaminę E. Chcąc wzmocnić efekt oczyszczający, dzień można rozpocząć od szklanki soku z kiszonych buraków.

Podobne dobrodziejstwo, po które warto sięgnąć na diecie antycellulitowej są kiełki fasoli – prawdziwa bomba witamin, kwasu foliowego, magnezu naturalnego, cynku i wapnia. Unikatowy i bogaty skład tychże pobudza krążenie i wspomaga wątrobę. Mogą one stanowić doskonały dodatek do sałatki.

Produkty pełnoziarniste, białko i tłuszcze

Produkty pełnoziarniste zajmują ważne miejsce w diecie antycellulitowej. To nieocenione źródło błonnika, który pozytywnie wpływa na pracę jelit. Dzięki zawartości antyoksydantów błonnik wspomaga walkę z toksynami, które doprowadzają do pojawienia się cellulitu.

owies i płatki owsiane na cellulitDo diety należy włączyć ciemne pieczywo, płatki owsiane, grube kasze, otręby, siemię lniane, brązowy ryż oraz razowe makarony. Zawsze sprawdzajmy, czy produkt, po który sięgamy rzeczywiście jest pełnoziarnisty. Nie sugerujmy się kolorem produktu, który może być mylną sugestią producenta, który dodał np. barwnik do ciasta makaronowego.

Tłuszcze to cenny sprzymierzeniec w walce z cellulitem. Mylne jest twierdzenie, że należy go wyeliminować, bo to właśnie on jest jednym z głównych powodów pojawienia się nieestetycznych zmian pod skórę. Wiadomo, że tłuszcze najlepiej zwalczać ich bronią, tyle że w tej walce musimy dobrze wybrać.

Orężem będą zatem nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3,omega-6 oraz omega-9, uznawane za najzdrowsze tłuszcza, które wygładzają skórę. Bezspornie dieta antycellulitowa powinna zawierać w swoim składzie tłuste ryby, nasiona, orzechy, oliwki i zdrowe oliwy roślinne.

Białko jest znane z bezwzględności wobec tkanki tłuszczowej, dlatego jest uwzględnione w diecie antycellulitowej. Wybieramy jajka, drób, chude mięso i nabiał.

Przygotowując potrawy można, a nawet trzeba – sięgać po świeże zioła, czosnek, cebulę, bazylię, estragon, oregano oraz kurkumę, cynamon i imbir.

Woda i zielona herbata na cellulit

Nie jest żadną tajemnicą, że dobre nawodnienie organizmu to spora część sukcesu. Ważne, by w naszej diecie antycellulitowej nie zabrakło wody mineralnej o niskiej zawartości sodu oraz zielonej herbaty.

woda mineralna

Woda usprawni pracę nerek i doskonale wypłukuje z organizmu toksyny. Poza tym wpływa na poprawę wyglądu skóry i działa antystresowo.

Zielona herbata to prawdziwe dobrodziejstwo. Mało, że istotnie przyspiesza metabolizm, to wpływa na oczyszczanie organizmu. Jeśli natomiast chcemy, by działała podobnie jak kawa, wystarczy zastosować krótki czas parzenia (do 3 minut) i otrzymamy dodatkową dawkę energii na kilka godzin.

Dieta antycellulitowa – produkty zabronione

Z całą pewnością do produktów znajdujących się na czarnej liście należy sól, którą należy wykluczyć, lub znacznie ograniczyć. Jeśli już musimy solić, wybierzmy sól himalajską, która zawiera cenne dla nas makro i mikroelementy.

Zdecydowanie „nie” należy powiedzieć produktom wysoko przetworzonym, fast-foodom, potrawom smażonym, tłustym czy okraszonym zawiesistymi sosami. Odstawiamy na bok także kawę (możemy sobie pozwolić na jedną dziennie), a także napoje gazowane i słodzone. Cukier oraz słodycze to także produkty zabronione.

Dietę antycellulitową możemy wspomóc suplementami w tabletkach o naturalnym składzie. Przykładem takiego preparatu jest Cellactiv, który można zakupić tutaj: https://bloker-cellulitu.pl/cellactiv.tabletki kapsułki cellactiv

Dieta antycellulitowa – co jeść, aby pozbyć się cellulitu?
5 (100%) 2 votes